Saturday, July 30, 2011

167. Ramadhan is coming.



Ku mengharapkan Ramadhan kali ini penuh makna, agar dapat ku lalui dengan sempurna. :))) Sebab Ramadhan semakin dekat, jadi saya download lagu Raihan. Ada kaitan ker? :p


Guess what? I'm home. I'm so lucky since SKPP cuti 1 Ramadhan. Apa lagi? Terus lah saya ke Hentian Putra dan beli tiket bas. Walaupun tu lah seat yang terakhir tapi saya bersyukur. Nak beli tiket flight tapi semput-semput je bila tengok RM200++. Heee. Alhamdulillah saya selamat sampai di rumah walaupun bas saya terlambat sampai sejam semalam. Pukul 10.30 malam baru bertolak. Haih mandi peluh saya tunggu kat dalam Hentian Putra yang sesak macam ikan sardin.


Sekarang musim buah kan? Balik-balik je saya terus makan buah tembikai, durian, rambutan dan nanas. See memang saya ratu buah. Best nya makan buah yang sejuk setelah diperam dalam peti ais. Weeee memang rumahku syurgaku. Any obejction sayang-sayang? :D


Bukti saya berada di rumah. Si kembar yang excited cuba baju raya. Weee
Buah kegemaran Ayah!

Pisang buah kegemaran saya.

Durian dan rambutan buah kegemaran Adik!


Hopefully saya diberikan kekuatan dan kesabaran lebih sepanjang bulan Ramadhan ini. Semoga saya dapat memenuhi beberapa azam untuk Ramadhan kali ini. Simpan dalam hati sebab kalau cakap, takut jadi riak dan tak ikhlas. Heee. InsyaAllah kita sama-sama memperbaiki diri masing-masing agar menjadi lebih baik dan semakin dekat dengan Allah. :)))


Hmmm mesti besar dugaan mengajar di bulan Ramadhan kan? Sila kawal tekanan darah yea Cikgu Nurul. Nanti pecah saluran darah disebabkan murid-murid comel yang hiperaktif dan tak suka duduk diam. Okey Ramadhan perlu lebih bersabar. Peringatan untuk diri sendiri. :)


P/s : Mesti rindu nak minum teh ais buatan BangAjis kantin SKPP. Teh ais dia memang slurppyy! Weee



WELCOME RAMADHAN. Happy fasting people. :)))


No comments: