Sunday, July 18, 2010

31. Balik Tak Balik.

Seriously masuk semester 4 saya sangat lah sibuk. Masa semester 3 dulu, tak rasa sibuk macam ni. Haih.

Awal-awal sem dah banyak kerja menanti. Banyak rancangan berseronok bersama rakan-rakan tertunda kerana kesibukan melanda. Malangnya, mengeluh je lebih. Kerja tak siap-siap lagi. :p

Minggu ini, saya dan rakan-rakan sekelas akan ke Sekolah Kebangsaan Taman Midah 2, Cheras untuk membuat "Diagnostis Profile" untuk subjek "Planning and Teaching Mathematics". Soalan-soalan diagnostis belum siap sepenuhnya. At least sudah siap separuh. Okey la kan? Hehe

Next week kena pergi ke sekolah lagi. Sekolah yang sama. Tugasan yang lebih mencabar iaitu Micro Teaching. Senang cakap Cikgu Nurul kena mengajar lah. Letak title cikgu untuk diri sendiri. Hehe. Kalau nak mengajar, kenalah teliti Curriculum Specifications, siapkan Lesson Plan dan sediakan Teaching Aids. Saya sangat lah tak kreatif nak fikirkan ABM yang sesuai. Menyesal sebab suka main-main dalam kelas Senireka masa kat MRSM dulu. Hehe.

Sebenarnya, saya dan Buddi dah rancang nak balik ke rumah masing-masing hujung bulan ini. Okey saya homesick lagi. Memang saya suka homesick. Bila rasa banyak benda nak fikir dan banyak masalah serabut dalam kepala, balik rumah lah ubat yang terbaik. Home Sweet Home. :) Memandangkan banyak kerja dan aktiviti yang telah diaturkan, saya pun tak pasti sempat balik atau tidak. Baru je rancang nak buat kejutan kat adik-adik. Suka je nak touching lebih2. Adey.

Hujung minggu ini tak aktif langsung. Duduk diam dalam bilik dan mengadap laptop. Tu lah cara terbaik untuk budak malas siapkan kerja yang berlambak ni.

p/s : Need to stop writing. Perut saya sudah berbunyi. Nak g makan. :D

I MISS MY FAMILY. :)

4 comments:

it's about Me and You said...

busynyer cikgu nurul.
pahtu bilo kito nak date nyo?
hoho

Shafawati Ghazali said...

deqjaa comel. ble2 pun buleh. klu u ckap nak date, anytime i redah g s.alam. hehe

farha ni said...

mcm nak balik. :(

Shafawati Ghazali said...

budd : nak balikkkk! sedey. :(