Friday, May 20, 2011

142. Seven seven.


Masa tadika.

Baju kesayangan ben-10.

Uteh, si abang.

Uchu, si adik.

Adik gemuk nak pergi mengaji.

Adik-adik gemuk, happy birthday! 19 Mei 2011. Cukup 7 tahun Kaklong tengok adik membesar dan membesar. Adik comel sangat walaupun adik suka buat Kaklong geram. Please jangan nakal-nakal lagi okey. Kesian Kaklong penat nak jaga adik. Hehe

19 Mei 2004. Kaklong tak ada masa adik dilahirkan. Mak dan Ayah tak bagitahu Kaklong sebab taknak bagi Kaklong risau. Kaklong tahu lambat seminggu yang Mak dah bersalin. Kaklong sedih dan merajuk dengan Mak dan Ayah. Sebagai tanda protes, Kaklong balik ke rumah dengan bas daripada Kuala Krai tanpa bagitahu Mak dan Ayah. Tengok-tengok Kaklong dah ada depan pintu rumah. Tak bagitahu siapa-siapa sebab merajuk. Waaaa sumpah Kaklong menangis tak berhenti-henti masa Ayah bagitahu Mak dah bersalin. Tapi Kaklong tak salahkan Mak dan Ayah. But still Kaklong rasa terkilan sebab risau jadi apa-apa sepanjang masa itu.

Shahir dan Shahin. Itu nama adik yang Kaklong bagi. Ayah suruh Kaklong decide nak bagi adik nama apa sebab Kaklong merajuk dengan Mak dan Ayah masa itu. Ramai bagi cadangan nak letak nama Sharul dan Sharil tapi Kaklong taknak. Jadi, Kaklong beli buku nama kanak-kanak dan bagi nama Shahir dan Shahin kat adik. Mesti adik suka dengan nama yang Kaklong bagi kan? Hehe. Please jadi seindah nama yang Kaklong bagi kat adik okey? :)

Uteh dan Uchu. Please janji dengan Kaklong. Kena jadi anak yang soleh kepada Mak dan Ayah dan adik yang baik kepada Kaklong, Abang Ngah, Abang Chik dan Kak Eqah. Jangan lupa jasa Mak dan Ayah. Kaklong harap adik dapat membesar dengan sempurna dan mendapat banyak kegembiraan dalam hidup. Kaklong akan sentiasa menjaga adik sampai bila-bila sebab Kaklong adalah Kaklong. Walaupun adik suka cakap Kaklong garang. :)

Adik. Kaklong sayang adik sangat-sangat. Kaklong rindu nak peluk adik sekarang. :)


No comments: