Wednesday, June 16, 2010

16. Kita kan dah besar.

saya pernah terfikir. bukan pernah. agak selalu terfikir. kenapa ada orang yang sanggup tikam kawan dari belakang? kenapa ada kawan yang talam dua muka? jijik.

sebab nama nya manusia. memang lah itu jawapan yang paling senang.

tapi saya masih tak puas hati. kenapa ada manusia macam ni?

kau cakap kita kawan. tapi kau cakap2 belakang aku.
kau cakap kita sahabat. tapi kau mengata keburukan aku.
kau cakap kita rakan. tapi kau senang2 jaja cerita pasal aku.

saya sedih. saya terkilan.
mungkin saya ada melakukan kesilapan tapi ini bukan cara nak tunjuk kemarahan. cakap terus terang boleh tak? kita kan dah besar. bukan budak kecil yang marah2 sebab berebut mainan.


SABAR.

2 comments:

xaty said...

like this :)

Shafawati Ghazali said...

manusia mmg cmtu tie. haih