Sunday, June 20, 2010

20. Cinta hati.

Happy Father's Day, Ayah! :)
You're a super cool dad. Thank you very very very like million times for everything, Ayah. :)

Ayah selalu cakap yang susah nak besarkan anak-anak. Tapi ayah tak pernah menganggap anak-anak ayah sebagai beban. Itulah anugerah Allah kepada ayah. Ayah bersyukur dan terima anugerah Allah berikan. :)

Kaklong selalu ingat apa yang ayah cakap tu. Ayah lah yang terbaik untuk kaklong dan adik-adik. Ayah memang faham perangai setiap anak-anak ayah. Kaklong tahu tu ayah. Sebab tu ayah selalu cuba memahami kehendak dan keperluan kami semua. Ayah selalu cuba penuhi kehendak kami. Kaklong amat menghargainya ayah. :)

Inilah yang ayah selalu pesan :
  1. Kaklong kena selalu ingat Allah dan jangan tinggal solat. - yee baikkk ayah.
  2. Kaklong kena selalu buat baik kepada orang lain tapi kena berpada-pada. - yee baikkk ayah.
  3. Kaklong kena jadi contoh kepada adik-adik. - yee baikkk ayah.
  4. Kaklong kena jaga dan ambil berat pasal adik-adik. - yee baikkk ayah.
  5. Kaklong kena mengalah dengan adik-adik. - yee baikkk ayah.
  6. Kaklong kena pandai jaga diri dan berdikari. - yee baikkk ayah.
  7. Kaklong kena jaga nama dan maruah keluarga. - yee baikkk ayah.
  8. Kaklong kena kurangkan shopping dan keluar main2. - tak nak lagi ayah. :p

Thank you again, Ayah. You're such a caring and the most wonderful father ever.
May Allah bless you, Ayah. :)


I LOVE YOU. I HEART YOU. :)))

2 comments:

wea aisar said...

hahahhaa...
ape yg mu mngarut ni...
pesan ayah la sgt....
yg x leh blahnye, "yee baikkk ayah."...
hahahhaha..

Shafawati Ghazali said...

memang aku anak yg baikk pun. sokmo ikut nasihat ayah aku. haha